30 november 2016

E-mail marketing

Wilt u uw klanten op een persoonlijke manier benaderen via de e-mail, maar heeft u geen idee hoe het moet? Dan kan WebConcreet u daarbij helpen. Het maken van een e-mailnieuwsbrief is vakwerk. Na vijf seconde bepaalt een lezer namelijk al of hij verder gaat. WebConcreet zorgt ervoor dat uw nieuwsbrief aansluit bij uw leesgroep.

E-mailmarketing is een vorm van direct marketing die e-mail gebruikt om commerciële boodschappen naar een doelgroep te sturen. In de breedste zin kan elke e-mail die is gestuurd naar een potentiële of huidige klant worden beschouwd als e-mailmarketing, maar deze term wordt normaal gebruikt om te verwijzen naar:

  • Het sturen van e-mails met als doel het verbeteren van de relatie van een onderneming met zijn huidige of oude klanten en om klantloyaliteit en herhaal aankopen te vergroten.
  • Het sturen van e-mails met als doel om nieuwe klanten te werven of om oude klanten te overtuigen iets onmiddellijk te kopen.
  • Toevoegen van reclame in e-mails die door andere bedrijven naar hun klanten worden gestuurd.

Opmaak nieuwsbrief
De opmaak van een nieuwsbrief start met een goed ontwerp. Centrale vraag hierbij is welke boodschap wilt u overbrengen en welke actie wilt u dat de lezer moet ondernemen. Wij hebben inmiddels honderden succesvolle nieuwsbrieven ontworpen en gebouwd voor klanten uit diverse branches. Veelal maatwerk omdat dat nog altijd het beste resultaat geeft en huisstijlwensen zich vaak niet in een voorgeprogrammeerd format laten duwen.

Testen
Als wij ontwerpen en bouwen, dan hoort daar ook testen bij; zo zorgen wij ervoor dat uw nieuwsbrief er perfect uitziet in Outlook, Gmail, Hotmail en talloze andere mailpakketten. Daarnaast houden we natuurlijk rekening met het feit dat nieuwsbrieven op tablets en smartphones worden gelezen. Dat heeft niet alleen consequenties voor de opmaak maar ook voor de navigatie want de muis wordt steeds meer vervangen door de vinger!